donderdag 1 mei 2008

De laatste dag

Mijn laatste bericht was van gisterochtend. De morgen begon met regen. Ik reed uiteindelijk met zon de stad uit. Net toen ik mij daaraan ging koesteren werd de douche opengezet. Dat wat ik net in het cafe gedroogd had was weer nat. Alleen een droog zitvlak. Dit is mij die middag 3 of 4 maal overkomen. Valt niet mee om dan met blij gemoed naar de eindbestemming te fietsen. Zeker niet als 20 km voor het einde mijn achterband ook nog lek reed. Deze heb ik geplakt. Maar mijn fietspomp was onvlodoende om de band op spanning te krijgen. niet zo´n probleem berg op. Gaat dan toch langzaam. Bergaf met snelheden van rond de 30 begint de fiets te zwabberen. 4 km voor de cathedraal de gemeentegrens. In spanje zijn d wegen niet echt netjes. Eigenlijk de hele dag al op opengebroken asfalt gereden. Een forse richel in de weg niet kunnen ontwijken. Band plat....
Lopend als een echte pelgrim de stad in gelopen. Zowel zon als regen. Ja echt tot ht einde aan toe heeft het weer dwars gezeten. In een straatje zag ik een hostel. Ik had ergenoeg van. Geinformeerd naar plaats en prijs. Ik was akkoord. vervolgens naar de cathedraal. Mijn compostellaat op gehaald, Marjan gebeld en even een glimp in de catherdaal.

Daarna gekeken waar ik mijn fiets kon wegbrengen. Is in de buurt van mijn hostel. Zaak was nog dicht. Dan maar even douchen en verschonen. Weer naar de fietsvervoerder. Maar goed ook. Alleen vanmiddag nog open en verder pas maandag om 10 uur. Ik wist inmiddels dat de trein naar Hendaye om 9:04 vetrekt. Dus maar goed dat ik de fiets direct heb weggebracht.

Daarna weer naar catherdaal. ZOwel de gang naar Jacobus als naar zijn schrijn gemaakt. Daarna de avondmis en tot slot eten.
Hemelvaart wordthier met kermis gevierd. Even rondgelopen, maar niets voor mij. Dus naar bed.
Eigenlijk nog niet veel emoties, misschien wel weggedrukt.......

Geen opmerkingen: