zaterdag 3 mei 2008

Santiago airport

Donderdag middag nog wat rondgelopen. Het museum van de cathedraal bezocht. eind van de dag zag ik dat er ook nog het bisschopspalies te bezichtigen was. Ik was echtrer te laat. Gisteren (vrijdag) was ik wel op tijd, maar bleek door den drukte dat je moest reserveren. Helaas is dit niet doorgegaan.
Donderdagavond nog met een engelssprekende francaise gegeten.

De volgende dag (vrijdag) met de bus naar Fisterra. Bus was afgeladen met pelgrims en toeristen. na 3 uur op bestemming. Na wat gegeten te hebben ben ik naar de kaap gelopen. Erg drl volmet auto´s en autobussen. Ik denk dat de pelgrims in de minderheid waren. Wel sprak een zwitser mij aan die mij gister tussen de middag in een restaurant had zien eten. Ik had een lekkere paella genomen. Zelfs voor elkaar gekregen dat ik die alleen kon eten. Eigenlijk allen voor 2 personen te bestellen.
Na de kaap direct naar santiago terug. De bus was nu aanmerkelijk leger. De gehele busreis met een alkmaarse dame gesproken die wel van santiago naar fisterra was doorgelopen. ZIj was smorgens naar de kaap gegaan. toen was het rustig en heeft ze volgens oud gebruik haar overbodige kleren verbrand.

sávonds een pelgrimsmenu genomen. Er zaten meer pelgrims nog fijn gesproken. daarna internetcafe. Marjan stelde voor met vliegtuig te gaaan. ik wilde dat eigenlijk niet. De infor van Ibewria gaf de indruk dat er geen plaatsen waren.
Dus vanochtend eerst naar station. Er was geen plaats en de eerste mogelijkheid was maandag. Ik was niet gewend om zaken van te voren te reserveren. Dan maar taxi naar vliegveld. Zowaar een cchauffeur die engels sprak. Op het vliegveld zelf alleen spaans sprekende mensen.
Toch een vlucht kunnen boeken. Die van 9:45 was 3 maal zo duur als die van 14 uur. Dus jullie begrijpen dat ik maar veen wacht op het vliegveld. ZO waar weer bekende getroffen, waaronder Marjan (de dame uit Fisterra). Nu met internet de tijd opvullen. Ben vanavond thuis van enkele bijzondere weken.
ALs er geen gekke dingen gebeuren zal dit het laatste bericht zijn.
Bedankt voor alle reacties en bemoedigingen in de afgelopen weken.

rolf

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Rolf Ik heb je al door de telefoon gesproken maar ik wil toch deze laatste reactie sluiten,met fijn dat je weer in Voorburg bent en een fijne tijd met je gezin. Liefs Mam

Anoniem zei

Hallo Rolf!

Super zeg.
Petje af.
Je benen zijn zeker wel in omvang toegenomen.

Je zal inmiddels wel weer thuis zijn.
Rust lekker uit.
Hier is het wel goed weer. Regen kan je zeker wel gestolen worden?

Groeten Kees M. te V