donderdag 20 maart 2008

Aanloop naar vertrek

De laatste week begon met een avond voor catechisanten, waar ik uitgenodigd was om wat te vertellen over mijn tocht Naar Santiago. Eerst wat van de tocht zelf verteld. Daarna meer over mijn beweegredenen. Ter introductie had ik van een powerpoint presentatie een DVD gemaakt. Mijn inleiding leidde tot diverse vragen. Een geslaagde avond.

In de loop van de week wilde ik mijn eerste overnachtingen plannen, zodat ik de eerste 2 dagen in ieder geval een plek voor de nacht had. Dit heeft toch meer voeten in de aarde dan gedacht. De overnachtingen via vrienden op de fiets waren of vol of gingen zelf weg. Uiteindelijk een adres in Papendrecht gevonden. Men vertelde mij dat ze zelf de tocht ook in 2000 gemaakt hadden. Daar horen we wellicht dinsdag meer over.

Vervolgens ook de overnachting voor woensdag willen plannen. De bedoeling was Hoogstraten of Rijkevorsel. Tot op heden niet gelukt. Wellicht zal ik dan doorrijden tot de jeugdherberg in Zoersel. Ik zit dan op een zelfde schema als Vincent terecht. Dat zal daarna wel veranderen.

Ik heb steeds gezegd dat ik van dag tot dag mijn overnachting tracht te vinden. Misschien moet ik mij er dan maar bij neerleggen dat, dat al vanaf dag 2 gaat gelden. Alhoewel, ik in ieder geval een jeugdherberg als zekere.... plek heb.
Na een nacht slapen bedacht dat ik woensdag niet plan en wel zie.

Vandaag de laatste dag in Goes. Morgen ga ik pakken, zodat alles voor de Pasen klaarstaat.

Het weer is een ander leuk aandachtspunt. In de voorbereiding had ik al een boekje gelezen van iemand die ook in een vroeg, koud en winderig voorjaar was begonnen. Leek mij een paar maand geleden erg leerzaam. Ik zal er nu waarschijnlijk ook zelf aan moeten geloven.
Het is in ieder geval een goede beslissing geweest om niet via Maastricht en de Ardennen te gaan. Er wordt de komende dagen sneeuw verwacht. De koudste Pasen in 40 jaar.

Hopelijk is het slechte weer uitgeraasd op dinsdag.

Geen opmerkingen: