maandag 31 maart 2008

Na een week in Compiegne

Vandaag in Compiegne. Gisteren er zeer natte dag. Vandaag mooi weer. De wind reken ik maar niet mee. Die zal ik gemiddeld altijd wel tegen hebben. Bevalt me nog steeds goed. Geen ergernis aan wind en regen.
Gisteren bij de scheldebron was ik zelf ook ongeveer een bron van water.
Vandaag Noyon bezocht. Geboorteplaats van Calvijn. In de kerk met twee Brusselaars in het nederlands gesproken. Ook heeft een fransman mij de indrukwekkende kappittelzaal getoond.

Fourageren onderweg valt niet mee. Eigenlijk moet je geen gelegeheid voorbij maten gaan. Zeker niet op zon en maandag.
Vandaag weer een echte stempel in een Jacobkerk ( een keizerlijke kerk) in Compiegne.
Mijn verhaal wat gehaast, maar de nternetwinkel gaat sluiten. Heb eerst al jullie reacties gelezen. Had de namen al van Marjan gehoord.

Vanavond nog eten en dan zeer op tijd na bed. s'morgens voel ik mijn dijbenen wel, maar eenmaal op de fiets geen last meer.

Rolf

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo beste mensen die meeleven met Rolf's pelgrimstocht.

Ik heb de al gereden route (ruwweg) op een landkaart gezet van Google Maps. Wie het leuk vindt kan het zo dus ook volgen. Klik op onderstaande link of kopieer deze naar uw browser.

http://tinyurl.com/2qxv7t

Groetjes, Gert

Unknown zei

hoi Rolf,

Ik kan mij iets bij voorstellen dat je dijbenen voelt. Ja, je had het misschien mee moeten nemen, maar uierzalf helpt geweldig. Voor het ten ruste gaan of bij het krieken, de benen even smeren dan warm je zo ook de spieren. Probeer bij de drogist wat van dien aard te kopen , ja in france zal je dat niet vinden, maar wellicht wat anders midalgan of zo. Ga niet lachen, want de pelgrim kan soms ook wat tips gebruiken n e cést pas. Voor nu groeten van de zandjes

Anoniem zei

Rolf,

Leuk om je op deze manier te volgen. Ik heb bewondering voor je. Ik weet hoe het is om met regen en tegenwind te moeten fietsen. Ben er van overtuigd dat de zon gaat schijnen en de wind gaat liggen. En denk er aan "Ventis secundis, tene cursum" oftwel "Go with the Flow".

groet,

Marc

Anoniem zei

Hoi Rolf

De eerste week zit er al bijna op. Mooi dat het zo voortvarend gaat ondanks het regenachtige weer. Leuk om de weblog te volgen.

Op naar de volgende stempels & succes met de benen.

Michel

Anoniem zei

Ik lees je verslagjes regelmatig. Nog steeds op kantoor, maar ik verwacht de thuis-pc nu toch binnenkort.
Leuk om de kaart die Gert gemaakt heeft te bekijken, je bent al een heel eind! Hoe ga je dat met Parijs doen? Zeker in een grote boog eromheen.
Vrede en alle goeds!
Judy

Anoniem zei

Hallo Rolf,

Met spanning volgen we jouw pelgrimstocht.
Het weer maakt er geen aangename fietstocht van.
Je kan wel zeggen, dat dat komt, omdat Pasen zo vroeg viel dit jaar, maar Gert en Lenie gingen in juni en hadden ook zeven dagen regen! Een schrale troost!
Van groot belang is, dat je goed slaapt en dan met nieuwe moed de dag ingaat.
En daaraan heb je geen gebrek, leuk die ongedachte contacten.Die zijn ook broodnodig.
Zo zijn we nu eenmaal geschapen.
Je weet ook, dat er een hele wolk van meefietsers, meelevers en meereizigers om je heen dartelt.
Je moet haast wel de warmte voelen, die we met elkaar uitstralen.

Ik probeer dat in woorden uit te drukken met: Goede reis en een hartelijke groet

van Rina Shalom!

Anoniem zei

Lieve Rolf,
Wij zijn nu in Goor. We hebben je site zojuist gelezen. Fijn om wat van je te horen. We maken het goed en wensen je verder goede reis.

Groejes van Maartje en Jan.

Anoniem zei

Hallo Rolf, Hartelijke groeten en ik wens je doorzettingsvermogen, omdat het geen sinecure is wat je doet. Ed

Anoniem zei

Hallo Rolf,
Vanuit het autoraampje kreeg je de beste wensen van Hetty, die Philippe van school had gehaald.
Vanuit de binnenbrievenbus nog de beste wensen van Gert-jan en Marian en van Karin.

Anoniem zei

Hi Rolf, je gaat lekker, nu maar even een beetje stoom afblazen in de Paris, zie het maar zo er zal steeds meer licht op je pad komen, het zonnetje komt van zelf,.......
Gr, Dirk

Anoniem zei

Hi Rolf,
Hier eindelijk een bericht van de Nieuwenhuisjes. Zei ik op een feestje tegen een ander gemeentelid. ´Nou moet ik een heel account of zoiets aanmaken om een reactie te schrijven?`Nee, hoor zei die persoon: je klikt gewoon het woord REACTIES in, so simpel is het.´Welnu dat blijkt. Wij hebben inmiddels je reisverslag gevolgd, letterlijk en figuurlijk met ups en downs. Wij hebben veel bewondering voor je. Vincent vroeg laatst aan tafel. Waar slaapt hij nou als hij geen hotel kan vinden of alles zit vol.....en de VVV is ook nog dicht( zei ik(irma). ´Nou´zei Eelco: dan kun je gewoon bij de pastorie aanbelllen in een plaatsje. Zij moeten bij het laten zien van de Jacobsschelp je onderdak geven`. Ben benieuwd Rolf of je zoiets nog gaat doen: Bij de pastorie aanbellen voor onderdak. Hier alles goed. In vuur en vlam met Musical Paulus. Als je tijdens een lunch in internetcafe zit, kun je onze site van opkerk raadplegen. Binnenkort zijn daar weer nieuwtjes op dat front te lezen. Wij hopen dat je onderweg kracht ervaart van die Ene, waar we eigenlijk allemaal voor gaan! Veel liefs van de Nieuwenhuisjes.