zaterdag 8 maart 2008

Groot rondje Katwijk

Vandaag moest het er maar weer van komen. Ik wilde ca 60 km fietsen en daat met bepakking. Het was een mooie dag. Nadat de fiets opgetuigd was op weg. In Voorburg na nagetoeterd door en bekende. Dan via Leidschenveen langs de drie molens richting Zoetermeer. Vervolgens richting boerderij Geertje naar het Groene Hart.
Een paar mooie polderpaadjes (vroegere kerkpaden) dwars door de weilanden.
Via Zuibuurt en Weipoort naar Hoge Rijndijk. Onderweg mij boterhammen voor gegeten. Wel nodig voor de enrgiehuishouding.
Vandaar met wind tegen naar Zoeterwoude. Tegenwind gaat steeds meer tegenstaan. Ik zal er toch mee moeten leren leven. De molenaars houden er wel van. Veel molens in bedrijf
Via Vlietlanden en Voorschoten naar Leiden. Hier vandaan ben ik al een paar keer naar Katwijk gefietst. Nu wilde ik echter langs de andere kant van de oude Rijn. Bij de Haagsche Shouw de oude Rijn gekruis. Zo kom je op een mooi Fietspad naar Rijnsburg.
Vanaf Rijnsburg naar Katwijk aan Zee (zuidboulevard).
Inmiddels had de wind mij behoorlijk uitgeput. Ik zocht een rustplek, maar wel één in de duinen. Daar een lange rust genomen. Mij voor de zoveelste maaal gerealiseerd dat ik vooral moet voorkomen om te veel te snel te willen. Rustig je tijd nemen, zodat het lichaam niet geforceerd wordt. Voor mij nog een hele toer. Heuvel op, wind tegen leidt er vaak toe dat ik er een schepje boven op doe, in plaats van een trede terug. Daar rekening mee houden is voor de komende weken het belangrijkste.
Na een rustpauze weer verder. Tussen Katwijk en Hotel Duinoord bij Wassenaar ligt in de duinen nog een kleine uitspanning. Wind en duinen leiden er toe dat ik nog een uitgebreide rust neem met warme chocolademelk met slagroom. Nu uitgebreid uitgerust, toch maar weer verder.
Bij Meijendel ga ik richting Wassenaar en dan het nieuwe fietspad naar de Waaldorpervlakte. Bij het oorlogsmonument even gestopt.
Vanaf Schevingen via Clingendaal, Marlot en Mariahoeve naar huis.
Tot op heden de langste oefentocht.

Geen opmerkingen: