dinsdag 29 april 2008

Alle soorten weer

Vanmorgen om 8.00 uur door Rolf gebeld. Gisteravond was er wel telefonische verbinding maar geen telefonisch contact. Maandag had Rolf 'alle soorten weer': koud (zelfs met handschoenen aan gefietst) en warm, regen en droog. Rolf heeft in een abdij een Gregoriaanse mis meegemaakt. Lichamelijk ongemak is met hulp van een zalfje van een reisgenoot verminderd. Overnachting in Samos. Het is nu nog ca. 150 km. tot Santiago. Na de zware klimmen is het tot Santiago elke dag een beetje klimmen. Vanmorgen grijs weer.

Marjan

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha die Rolf,

Nou je bent er bijna zeg. Nog een klein stukje en dan zit de echte pelgrimstocht er al weer op. Ondanks de tegenslag toch snel gedaan, knap hoor. En, naar ik begrijp heb je nu wel de ontmoetingen waarop je gehoopt had. Wat dat betreft is het stuk in Spanje meer de echte Camino dan in Frankrijk, was ook mijn ervaring. Hé, geniet van de laatste loodjes en vooral van je aankomst in Santiago zelf.

Groet van Charlotte en Vincent

Anoniem zei

Rolf. Nu het eind komt in zicht . Je zou wel vleugels willen hebben om er te zijn.Maar ik hoop dat je toch ook wel van de omgeving geniet.Ik zie je nog uit Voorburg vertrekken met de sneeuw en nu al weer zo ver Je moest de groetjes van Oom Theo hebben .Nu Rolf zet hem op ,het allerbeste. Groetjes liefs Mam.

Anoniem zei

Beste Rolf,

(Lees dit bericht alvast in ORANJE)

Morgen vieren wij de verjaardag van "Onze geliefde Vorstin Beatrix".
Een dame om de hoed voor af te nemen en de vlag voor uit te steken!
Doen we bij je wederkeer in Voorburg ook voor Rolf!

Geniet van de komende kilometers.
Bedenk dat er mogelijk tijd moet worden 'vrijgemaakt' voor 'Hervormende' emotionele ontlading! (heb ik van andere ervaring deskundigen begrepen); dat dat spontaan je kan overvallen in de laatste kilometers!)

Alle goeds G-J!

Anoniem zei

Dag Rolf,

Zo. je bent nu met het betere werk bezig! Dit zijn echte bergen. In het laatste bericht ging je omhoog en werd het
steeds natter! Alle kans, dat je straks, in het dal gekomen, weer in de zon rijdt! Dat hoop ik voor je. In ieder geval heb je een paar dagen de zon gezien en gevoeld! Een heel aparte ervaring na alle regen.

Ik wens je voor de laatste loodjes heel veel voorspoed met het weer en de overnachtingen. Voor mij lijkt het nu zó snel te gaan. De afstand naar SdC
is maar een kort lijntje op de kaart, vergeleken met het achterliggende stuk!
Alle respect voor deze geweldige prestatie en een glorieus slot voor deze heel bijzondere tocht!

Beste wensen en een hartelijke groet Rina