vrijdag 25 april 2008

Met zon naar Leon

Vandaag een mooie dag, evenals gisteren. Gisteren nog geen zonnebrandolie. Toch gaat het hier hard, dus vanochtend verstandig geweest en zo´n flesje aangesdchaft. Verder ook voorzichtig met korte broek en korte mouwen. Niet te lang, maar wel lekker. Zeker na al die weken.
Overigens begin ik s´morgens nog met handschoenen aan. Je moet ten slotte om 8 uur de herberg verlaten. Een kwartiertje later kan ook wel, maar daar heb je het wel ongeveer mee gehad.
Vandaag via Mansila de las Mulas gegaan. Onderweg mijn achterwiel nog gecheckt. Is een zorgenkind geworden. Loopt regelmatig aan. Zeker op oneffen wegen. We moeten het er maar mee doen. Spaken kijken goed gespannen. Op egale wegen lijkt het allemaal weer recht te trekken, ja, wat moet je er dan aan doen.

Rond 2 uur al in Leon. Door de stad geslenterd. Herberg was niet direct te vinden. Bleek uiteindelijk ver buiten centrum zonder eetgelegenheid in de buurt. Dus uiteindelijk gekozen voor een hostel in het centrum. Kan ik ook mijn eigen etenstijd, slaaptijd en opstaantijd bepalen. Is zo nu en dan wel plezierig. Ook maar de was meteen gedaan.

Vanmiddag nog twee Italiaanse pelgrims aangesproken. Bleken eigenlijk nog niet gelopen te hebben. Gaan morgen nog naar Astorga, ook mijn eindpunt voor morgen. Zij gaan vanaf Astorga in 10 dagen naar Santiago. Samen op terras een pilsje gedroken.
Mijn hostel staat tegenover de st Isodoro. Ik heb er net de avondmis meegemaakt. Zo´n mis is in Spanje toch wel een duiventil. Rond de euchrastie zelf zijn er de meeste mensen. Men loopt in en uit. Waarschijnlijk laat uit werk of vroeg weg voor avondafspraak. Zo iets kom je naar mijn menig in Nederland niet tegen.

Ik ga zo eten en nog even van de vrije avond genieten. Morgen waarschijnlijk weer een pelgrims herberg.

Rolf

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Rolf Je gaat erg hard vooruit ,Volgens mij rij je door een mooie omgeving.Fijn dat het weer zo goed is en dat je nu moet oppassen dat je niet verbrandt.Het is voor jouw wel leuk dat er nu meer pelgrims op je pad komen. Als ik het goed heb krijg je straks weer bergen waar over je heen moet ,maar zo kom je steeds dichter bij je einddoel.Geniet van de omgeving Hou je haaks .De groetjes veel liefs Mam.

Anoniem zei

Beste Rolf,
Wat een bijzondere tocht met veel bijzondere gebeurtenissen. En wat een doorzettingsvermogen.
Heel veel plezier en sterkte gewenst, Carla

PeterHoefnagels zei

Ha die 'die-hard',
Ik vond eindelijk de tijd om je weblog te lezen. Je hebt al heel wat 'overleefd', lees ik. Een echte volhouder! Jij haalt het einde, zeker en vast (zoals Belgen plegen te zeggen).
Veel succes met de rest ven je tocht, m.vr.gr., Peter Hoefnagels.

Anoniem zei

Beste mensen, Rolf is er bijna! Kijk maar op de bijgewerkte kaart.