maandag 21 april 2008

Belorado

Vanochtend uit st Domingo vertrokken. Voor de moraal had het weer beter mogen zijn. Veel wind tegen.

Heb nu in een cafe de mogelijkheid om jullie reacties te lezen. Had al enkele via SMS ontvangen. Ontroerend. Maar mijn telefoon zal het binnekort opgeven. Geen laadappartuur meer en een afwijkende lader nodig.

Ja, wat een toestand. Moet me zelf toch echt er toe zetten om verder te gaan. Met name het weer speelt een grote rol. Gisteren ging als een zonnetje.
Ja, zo'n gebeurtenis geeft wel rigoreus invulling aan een aantal aspecten, die ik voor mijn tocht genoemd had.
Je bent niet in control. Je moet je afhankelijk weten van anderen, en een stuk materiele onthecting. Nou, dat was allemaal wel erg veel tegelijk. Zowel jullie reacties als die van medepelgrims en een enkele gewone nederlander maken dat ik toch verder ga. Me niet op de kop laat zitten. Alhoewel ik vanochtend op de fiest ook nog stevig gebaald heb van het weer. Weliswaar droog, maar wel dreigend en veel wind.

Ik ben aan me zelf en aan al die anderen verplicht om naar Santiago te gaan. Op dit moment heb ik wel de neiging om dat snel te willen doen. De tijd zal de gebeurtenis moeten laten slijten.

Ja, en dan heb je niks, zelfs geen leesboek, in mijn geval was dat een bijbel. In de herbergen kwam ik daar toch al niet snel toe. Veel met mensen gesproken. Dat is wel het mooie van een herberg. Nachtrust is echter minder en je moet om 8 uur weg zijn. Geen ontbijt, dat moet je zelf uitzoeken.
Binnenkort weer een keer een BB of een hotel om even bij te komen. Daarom graag nu naar Biurgos.
Ik ga stoppen, mijn minuten zijn op.

Rolf

1 opmerking:

Anoniem zei

Rolf Fijn dat je weer op je fiets zit.probeer relax te zijn ,dat zal niet mee vallen ,maar dan lukt alles beter.ondanks dat het weer niet mee zit.Iedereeen leeft met je mee.Kijk uit naar je volgende verslag. Rolf iedere dag kom je een stukje dichter bij je eind doel hou dat voor ogen. Groetjes en liefs Mam