maandag 28 april 2008

Villafrance de bierza

Vanochtend op nuchtere maag (alleen koffie, banaan en mueslirepen) naar Villafrance. Meteen stukjes klimmen op nuchtere maag. Hier ontbeten en in de stad rondgekeken. Mooie stad. Maar alles nog dicht. Ik wacht tot 9:30 om wat inkopen te doen. Wil wat hebben voordat ik de klim van de Cebreira ga maken.
Vanochtend wat motregen. Beloofd wat voor de rest van de dag; de Cebreira is tenslotte bijna 1400 meter hoog. Motregen zal wel regen worden. Hoe ver ik vandaag kom zie ik wel. De laatste echt grote klim.
Dat wil niet zeggen dat de rest eenvoudig is. Het blijft tot aan Santiago berg op berg af, maar niet van de categorie Roncessvalles, Cruz de ferra en Cebreiro.

Gisteravond met 2 Oostenrijkse dames gegeten. Koste moeite om wat te vinden. We zouden ook nog naar de kerk gaan om 20 uur. Deze bleef echter dicht. Onvoldoende Spaans om na te vragen wat er aan de hand was.
De herberg bestond uit slaapcabines die om een kerk heen geplaatst waren. Goede bedden. Lekker geslapen.

Ik ga het hierbij houden, neem nog een cafe solo, dan inkopen en vervolgens fietsen. De laatste loodjes naar SdC.

Rolf

6 opmerkingen:

Anoniem zei

De laatste loodjes.......
Zet hem op!
Fijn dat je je belevenissen met ons deelt. Het is een benadering, maar wat er echt in je omgaat, dat kan je alleen zelf weten.
Ik hoop dat het een bijzondere ervaring is, om in SdC aan te komen. En ga je dan ook nog naar de oceaan?
Rolf, alle goeds,
Judy

Anoniem zei

Rolf Troost je het regent vanmorgen ook bij ons en het ziet er niet naar uit dat het vanmiddag droog wordt. Het worden inderdaad de laatste loodjes , maar dan heb je toch iets volbracht,waar op terug kan kijken dat het je toch gelukt is ondanks dat het niet altijd mee zat en je bent een grote ervaring rijker geworden. Veel sterkte met de klimpartijen
De groetjes liefs Mam.

Anoniem zei

Hi Rolf,

Super om te zien hoe het je nu vergaat. Je bent lekker aan het opschieten en ik hoop dat deze keer niet de laatste loodjes het zwaarst zijn. Het is volgens mij net als een paard dat de stal ruikt, je gaat dan steeds sneller. Blijf wel genieten van het laatste stuk van je reis.

Groet,

Marc

Anoniem zei

Rolf,

Op veilige afstand hebben we vol bewondering en respect je verrichtingen op de fiets gevolgd.
Vooral de manier, waarop je weerstand hebt geboden aan de soms barre weersomstandigheden, heeft indruk op ons gemaakt.
Veel sterkte in de komende dagen en een behouden aankomst in CdS toegewenst.

Dilly en Cees Franke.

Anoniem zei

Hallo Rolf,enige keren getracht een bericht te sturen,maar om digibeet zijnde reden niet gelukt;nù hopelijk wèl. Ik heb enorme bewondering voor je inzet om deze zware tocht te volbrengen:sterk hoor..!
Wanneer je de kathedraal van S de C binnentreed wil je dan namens mij een kaarsje branden voor mijn dierbare heengegane vrouw ..?
Nog veel sterkte en een behouden terugkeer. Oom Dick.

Anoniem zei

goed zo pa!

Ik hoorde dat er een camera in santiago was die alles opneemt, zodat wij het waarschijnlijk ook kunnen zien. Lijkt me ook leuk dat je een beetje spaans kan praten. Nou ik ga computeren (gewoon spelletjes doen want ik zit al op (voor) de computer).

Reinout