dinsdag 22 april 2008

Burgos

Gisteravond was het hier mooi weer. Nog wat door de stad geslenterd en bij een chinees gegeten. Weer eens alleen. Geen probleem voor mij. Was ik even aan toe.
Vroeg naar bed en de klok rond geslapen.

Vanochtend in een cafeetje in de buurt ontbeten. Was lekker. Ga er zo meteen ook eten.
Vanochtend ook even de was gedaan. Kan wat langer drogen.
Ben begonnen in de Cathedraal. Indrukwekkend. Daarna maakte ik nog een ommetje om de cathedraal heen. Sommige dingen zijn voorbestemd. Opeens hoor ik mijn naam roepen. De Enschedese dame uit Duitsland (Petra Boekema) van zondag riep mij. Ik wist dat ze in Burgos waren en had stiekum gehoopt ze nog te zien. Onzinnig natuurlijk in zo´n grote stad. En ja hoor toch..
Samen koffie gedronken en een goed gesprek gevoerd. Haar man was aan het werk en rond 1 uur ging ze weer terug. Een egzamenlijk lunch zat er niet in. Maar dit was erg aangenaam.

Daarna fietsbenodigdheden gaan kopen. Met name helm, kettingvet en een fietsbroek. Helaas hadden ze geen regenkleding. De jas die ik van de duitse pelgrim(Tanja?) gehad heb, voldoet bij regen, maar niet bij stortbuien. Maar voorlopig zal ik het er mee moeten doen.
Verder vandaag nog lekker rondgelopen in de pully/koltrui van Jürgen. ZO zie ,e de aangeboden kleding komt goed van pas.
Daarna naar het Castillio gelopen. Was niet te bezichtigen, maar wel een mooi uitzicht over de stad.
Tot slot vanmiddag het kloostervan Huelga bezichtigd. Daarna even douchen en dit internetcafe gevonden.
Ga zo bijtijds eten en vroeg naar bed. Ik ben nog wel moe. Kan morgen gelukkig nog uitslapen. Daarna zullen er wel weer een aantal pelgrimsherbergen volgen, waar je om 8 weg moet zijn.

Zoals in het bericht van gisteren (door Marjan), ik ben er weer redelijk bovenop. Moet vooral niet aan het voorval denken. Alsx dat te dicht bijkomt voelt dat niet goed. Maar verder ga ik vol goede moet moregn weer op weg. Via Castrojeriz naar Boadilla del Camino. Daar hoop ik te overnachten.

Groet van Rolf en dank voor alle meelevende reacties. Daar moet je het wel van hebben op zulke momenten.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo

Ik wens je nog veel sterkte en heb veel respect nadat je alles kwijtgeraakte.
Zet je tocht verder en geniet van de ervaringen.
Ik zit nu in Mansilla de las mulas en ga morgen naar Astorga

vele groeten,

Jan

Anoniem zei

Beste Rolf,
Zoals met alles zullen de laatste loodjes wel het zwaarst wegen, maar die horen er toch ook bij! Veel succes met de rest van de tocht en een behouden thuiskomst.
groeten van ons allemaal in Blackheath.
Maartje en Jan en de rest

Anoniem zei

Rolf . Net thuis gekomen van een gemeente avond ,gauw even kijken of je al wat geschreven had .Wat leuk dat de wens van je gedachten uit komt en dat Petra Boekman je roept en dan gezellig koffie drinken en wat praten daar zal je echt van opknappen . Morgen ga je weer verder begrijp ik. Hoop dat het weer voor je beter wordt. Nu Rolf het ga je goed het allerbeste veel liefs Mam.

Anoniem zei

goed te lezen dat het weer lekker gaat. Geniet van de dingen die komen gaan.
gr jos en marion

Anoniem zei

Hoi Rolf

Wat een verhaal van afgelopen weekend zeg. Fijn om te lezen dat je verder fietst. Oo hiermee doe je een boel ervaringen op, en de aanhouder wint; aankomst in Compostella.
Geniet van de cathedralen die je onderweg nog gaat bezichten & de goede gesprekken.

Michel & Annebel

Anoniem zei

Via een mail aan mij krijg je het beste toegewenst door 'een onbekende fan', mijn studiegenoot Anna. Anna geeft je ook het advies om het aangifteformulier altijd bij je te dragen. Via een telefoon aan mij krijg je het beste toegewenst door Froukje, een andere goede studiegenoot van mij. Van Froukje het advies om in een foto zaak een copie van je foto's op een schijfje te laten branden.
Marjan

Anoniem zei

Hallo luitjes, op een of andere manier is de reactie van Nathalie (met Psalm 121 erin) niet verwerkt. Kunnen jullie daar nog eens naar kijken? Groetjes, Gert