woensdag 30 april 2008

De laatste loodjes

Het valt de afgelopen dagen niet mee. Eergisteren de klim en afdeling van en naar Cebreiro. Vooral de afdaling was steil en koud. Ook nat, maar dat was niks vergeleken bij gisteren en vanochtend.
Mooie overnachting in Samos.

Gisteren afzien. Veel regen. In de ochtend ging het nog. Daardoor eigenlijk alleen maar KM maken en koffiedrinken om op te warmen.
Ook beginnen er tijdens het fietsen nu flash back over dde afgelopen weken te komen. Ondanks weer, logrono e.d. een bijzondere ervaring. Gisteravond met een duist echtpaar (bodensee) en twee duiste dames (Ertsgebergte) gegeten. Ik meende dat we met zn 5-en gingen. Hadden ze niet begrepen. Dus een mooie koppeling gemaakt. Bijzondere gesprekken. Wat mij betreft een van de laatste, want ik zal/wil niet meer in eenauberge slapen. Ik neem in SdC een hostel. Wat dat betreft een zeer bijzondere avond, die wat betreft bezinning een mooi moment aan de tocht heeft toegevoegd.

Vanochtend was het zwaar. Gisteravond kwam ik drijfnat aan. Heb geen goede regenkleiding meer. Vanochtend waren al mijn kleren droog. Dat was echter met een kwartier voorbij. Als of ik onder de douche stond met kleren aan. Ik zag wel blauwe lucht, maar niet bij mij. Nu even opdragen, koffie een een Bocadillo.
Ook de klimmetjes van gisteren en vandaag vallen niet mee. Duidelijk NIET in een leunstoel naar SdC, mar tot op het laatst een echte pelgrimstocht.
Ik vind het in SdC genoeg en ga niet verder met de fiets. Zal waarschijnlijk een dagtocht met de bus naar het einde van de wereld maken. Een een glimp zien. Mijn eigen lñevenstocht is ten slotte ook nog niet voorbij :)
Daarna met de trein terug.

Fijn om alle berichten weer te lezen. Ik zal kaarsjes branden voor wie dat gevraagd hebben en nog veel anderen. Een naam draag ik al vanaf het begin met me mee.

Ik hoop op een bijzondere hemelvaart. En voor het thuisfront, fijne koniginnedag, hemelvaart en dag van de arbeid.

Groeten van Rolf

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo,

het geluk zit je echt niet mee.
Ik ben zondag in Santiago aangekomen en ben onmiddellijk doorgereden naar Padron. Maandag nog een 95 km naar Finisterre waar ik om 14.00 uur ben aangekomen en in stralend weer het einde van de wereld zag. Dit was voor mij het ultieme eindpunt. Gisteren wou ik met de fiets terug maar het goot water en nam de bus naar Santiago. Vandaag komen vrouw en kinderen aan en ik verheug er me op.
De weersvoorspellingen blijven regenachtig wat me toch doet twijfelen om de terugweg met de fiets aan te vangen.
Jou wens ik van harte proficiat met het bereiken van je doel in zo'n omstandigheden. Ge moogt fier zijn op u zelf en dit zal zeker positieve gevolgen hebben in je latere leven.
Ik wens je het allerbeste toe.

Eem pelgrimgenoot
Jan

Anoniem zei

Rolf,

Geweldig om een van deze laatste berichten van je te mogen lezen, ik zal het missen. Het is absoluut een tocht geworden om nooit te vergeten. In alle opzichten een tocht die naam pelgrimstocht mag dragen. Ik heb echt supper veel bewondering voor je, ondanks alle tegenslag toch doorzetten! Geniet van de aankomst in SdC en ik geef je groot gelijk dat je met de bus naar het einde van de wereld gaat. Voldoende regen en tegenslag gehad en om jezelf te bewijzen is het absoluut niet nodig meer. Geniet van de "vrije" dagen en een behouden thuiskomst.

Groet,

Marc

Anoniem zei

Lieve Rolf .Het is van daag 30 April .Gister avond nog het stukje van Marjan gelezen en vanmorgen het stuk van jouw.Ik vermoed dat je vanmiddag aan komt in Santiago.Je bent nu net een paard dat de stal ruikt.De laatste dagen is naar mijn gevoel heel snel gegaan.Morgen is het Hemelvaart dat zal voor jouw toch bijzonder zijn Je hebt je tocht volbracht GRANDIOOS en een FELICITATIE. Ook ik vraag je een kaarsje voor pap, je zal dat zeker uit je zelf ook gedaan hebben
Je gaat nog even door na het eind maar niet het einde,zo als je zelf schreef. Je weet dat je niet alleen gaat, er gaat Een met je mee.Ik heb dat al eerder gezegd. Ik weet niet of er nog een krabbel naar jouw toegaat . Maar anders een voorspoedige reis en veilig thuis Groetjes veel liefs Mam

Anoniem zei

hoi Rolf ik heb begrepen dat je er bent, Gefeliciteerd en dat voor hemelvaart, al zijn de laatste km wat anders verlopen dan gepland je bent er. top top top. Koester de kaarsjes en laat ze branden vooor wie ze nodig heeft, gr marion en jos