donderdag 10 april 2008

st Emmilion

Zo kan de ene dag moeizaam zijn in mentaal opzicht, vandaag ging het weer goed. Scheelt veel als je s morgens met iemand kan prqten en niet moederziel allen in een huis zit. Het weer is nog steeds nat. De fysieke weerstand lukt nog wel. Zeker als je goed voor je etene zorgt. Kan wel merken dat ik ruim 2 weken op pad ben. Heb mijn nachtrust goed nodig.
Emotioneel hangt erg af van ontmoetingen. Zo n overnachting als afgelopen nacht (Villebois lavalette)doet je goed. S morgens kan nik inmiddels een redelijk frans gesprek gaande houden. Vraag niet naar grammatica en vervoegingen. Een docent frans zou er van grillen.

Vandaag een zeer indrukwekkende kerk, uitgehouwen in een rots gezien in Auberterre sur Dronne. Mocht er als pelgrim naar st Jacques de compostella zo in. De hele ochtend in de regen. Pas vanaf 14 uur werd het een beetje droog. Eind van de middag zelfs enigsziuns zonnig.

Vanavond in st Emmilion. Een kloosterling die het goed bekeken had. Mooie lekkere wijnen, maar wat is daarvan voor een pelgrim
Gezien het toeristische aanterkkingskracht wordt dit een dure overnachting en diner. Maar....
In het restaurant was alleen maar een glas emmilon wijn te bestellen voor 10 euro!!!! Toen ik vroeg hoe groot het glas was, was dat maare klein. Ik draag miojn jacobsschelp altijd en heb aan het eten almtijd mijn boekje bij me. Waarschijnlijk dacht de dame dat zo n pelgrim wel iets extra s mocht hebben. Ik kreeg een dubbel zo groot glas. Verder overigens uitstekjend gegeten!!!!

Leuk om alle reacties te lezen. Inmiddels van een groot aantal mensen. Het gaat inderdaad op dit momen,ty hard. Maar tot aan de Pyreneen moet ik ook iets extras doen. De bergen zie ik nog wel tegenop. fietsconditie gaat echter met sprongen omhoog. Belangrijk is om mentaal en fysiek fit te blijven.
Contact met het thuisfront is voor mij wel belangrijk. Los van de stukjes die Marjan dan maakt, is dat voor mij wel plezierig.
Overdag gaat het allemaal wel voort. Toch neem ik dagelijks een rustmoment in een kerk. Meestal zijn de wat kleinere daarvoor zeer geschikt. Ook al staan ze niet in boekjes genoemd, toch vaak bijzondere exemplaren. s avond vroeg naar bed. Probeer tussen 21 en 22 uur het licht uit te doen. S morgens om 7:30 opstaan en 8 uur ontbijt. Om 9 uur weer op de fiets.
Ook al weten velen van jullie dat ik s morgens vroeg begin, ik ben meer een middag / avond mens. Ook op de fiets gaat het smiddags beter en sneller.

Een lang verhaal en nu naar bed.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Rolf, weer even een praatje .
St Emmilion moet volgens mijn atlas een historisch stadsgezicht hebben en de omgeving heeft een cultuurlandschap neem de tijd en geniet er van.
Hoop dat het weer wat beter voor je wordt.Ben benieuwd wanneer je bij de Pyreeen aan komt.Dan zijn er heel wat kilometers gereden Wie ik het vertelden leeft met je mee.
Nu Rolf tot een volgende keer .Veel liefs en de groetjes Mam

Anoniem zei

Let op beste vriend, nu komt de droge tijd aan.Bij Bordeaux een goed glas van hetzelfde merk en je bent er helemaal.Je gaat als een "speer'. Verbaasd mij wel.Je conditie moet met de dag groeien.
Het ga je goed beste vriend, de ZON tegemoet. Let op je spullen in Bordeaux, oké? Groet AAD

Unknown zei

Rolf,
Je bent in je element, je berichten worden ook langer met illustrerende informatie. Leuk om dat allemaal te lezen/volgen. Aan de foto's ook goed te zien dat er wat pondjes af zijn. En nu op naar het mooie weer, hier loopt de temperatuur langzaam maar zeker op. Op het moment is het 18:45u en het zonnetje schijnt volop. Het oeroude spreekwoord "na regen komt
zonneschijn" geldt ook voor Frankrijk en Spanje, korte broek aan! Gr. Ulrick

Anoniem zei

Beste Rolf!

Mooie reactie schrijf je weer! Dat doe je op de verjaardag van Ruurd Jan Heyse en belangrijker Rina Albers ... zaterdag gaan we dat feest uitgebreider vieren.
Mooi dat alleen een schelp je GLAS wijn extra laat vullen ... BLIJF HOLLANDER dus gebruik maken van mogelijkheden.
Hier mooi weer vandaag geen regen!
Hou vol!

Gert-Jan