woensdag 16 april 2008

Roncesvalles

Vanochtend met mooi weer vertrokken. Rustig aan gedaan. Wilde van deze etappe extra genieten.
Ik kwam vlak voor ARneguy een nederlandse wandelaar uit ijswijk tegen. Heeft zelfs in park vronestein gewoond. Ik heb een paar honderd meter meegelopen tot in het grensdorp. Daar samen koffie gedronken. Ik gind vervolgens verder.
Het ritstelt vandaag van de pelgrims. 2 koreaanse dames gesproken en 2 spanjaarden op de fiets. Een daarbvan moest al vrij snel lopen, tewrijl ik ze ingeschat had als ervaren fietsers. Leek me dat nr 2 het noiet zou halen. Nou heb ik hem s middags weer gezien in goede doen. Zij wilden naar Pamplona.

Vanaf Valcarlos begon de echte klim. Met dit weer was dat echt een genot. Heb niet eens de laagste versnelling hoeven te gebruiken. Op de top stond een kerkje ter nagedachtenis aan Roeland een paladijn van Karel de grote. Helaas kerkje dicht, Wel van uitzicht genoten.

Daarna was ik in een zeer korte tijd in Roncesvalles. Tussen 13 en 15 uur is hier weinig te doen, Wil hier wel blijven. ZOu een NL refugio zijn. Ik ben er nog niet achter welke. Wil tevens dde klooster rondleding doen.

Vanavond om 20 uur een pelgrims mis. allemaal redenen om hier te blijven.
Zoals jullie merken ben ik weer in goede doen

groet rolf

1 opmerking:

Anoniem zei

Heerlijk Rolf zo'n plusdag! Fijn dat het weer nu eindelijk meewerkt. het ga je goed en we duimen voor je, zeker wat het weer betreft. geniet van het mooie wat de natuur ons (en dit geval jou) geeft. Succes met de beklimmingen, maar let ook op de afdalingen, die zijn net zo risicovol. Met een groet en een stevige poot, AAD