woensdag 16 april 2008

Nogmaals

Vandaag veel berichtjes van mij. Zit nu in de NL refugio. Dat had wat voeten in de aarde. Regel is dat je als fietser naar de jeugdherberg moet. Maar het zou mogelijk moeten zijn als je er expliciet naar vraagt. Vandaag dus niet. Dat werd mij even te veel met als gevolg dat ik nu toch in de NL refugio zit. Daar fijn opgevangen door de dame herbergier. Met wat thee weer opgemonterd,
Lig op een slaapzaal vol met stapelbedden, helemaal achteraan in een mooi hoekje.
Diverse gesprekken gehad. Ook de Jaques van de broek, de rijswijker van vanmiddag weer gesproken. Samen de pelgrims maaltijd genuttigd. Standaard menu waar je om 19 of om 20:30 verwacht wordt aan ronde tafels. Bevorderd de gesprekken. Bruine bonen sope, frite met vis en yoghurt toe. Zelfs een fles wijn voor de tafel. Daarna met Jaques naar de mis gegaan. Alles in vol ornaat. ZIngen een vol orgel en de pelgrimszegen. Een duidelijk start van een spaanse camino traject.

Ik ben blij dat ik in Roncesvalles gebleven bebn en dat ik in deze herberg mag overnachten. Emoties zitten duidelijk aan de oppervlakte. De mensen om me heen maken het allemaal erg fijn. Om 10 uur gaat het ligt hir uit. Nog even wat lezen of praten en dan naar bed.

Groeten rolf

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Rolf,

Gisteravond gemeenteavond! In de pauze kwam Marjan gezellig even bij me zitten! Waarover spraken wij? Drie keer raden!
Ja, natuurlijk! Over jou! Ik vertelde haar mijn belevenis van die dag en zij raadde me aan het aan jou te vertellen. Hier volgt het.

Toen jij op 15 april (de 96ste verjaardag van Reyer) in Saint Jean Pied de Porte van je rust genoot, was ik op zolder aan de was.
(ieder krijgt wat hem toekomt). Toen de machine er mee op hield moest ik aan het werk. Het ophangen aan de lijnen wordt wat moeilijk. Het is net of ze almaar hoger hangen, maar ik schijn nog steeds te krimpen! Ik was blij met een grote lap: een badhanddoek, maar een ronde! Wit met een rode rand en een embleem van Saint Jean Pied de Porte. Aandenken aan de tocht van Gert en Lenie drie jaar terug!
Met grote aandacht heb ik hem wijd uitgehangen, embleem goed zichtbaar. In de geest even een uitstapje gemaakt om met jou daar rond te wandelen.Voor mij
een uitje bij de was vandaan, voor jou: reculer pour mieux sauter! Ik heb me laten vertellen, dat hier ook de Engelse pelgrims na hun landing bij Bordeaux de tocht beginnen en dat een groot deel van de Europese pelgrims hier verder samen optrekken. Nog wel niet naar Jeruzalem. Dat komt ook nog!
Je zult nu ongetwijfeld meer gezelschap krijgen en meer in de sfeer komen. Ik wens je een heel voorspoedige tocht door de Pyreneën en wat aangenamer temperatuur. Shalom Rina

Unknown zei

hai Rolf,
Het doet ons goed te lezen, dat je weer in goede doen bent. dat je wat compagnie hebt en bovenal dat het weer beter wordt salute.Het frans kan je dus nu bijna achterwege laten, want het is nu richten op de spaanse taal. Dus non bientot meer maar amigo hasta la vista y buen viaje.para saludar de zandjes

Anoniem zei

Hoi Rolf,

wat goed van je dat je al zo ver bent. Ik hoop dat het weer de rest van je tocht mooi blijft, wat dat betreft heb je het niet getroffen.
Nog heel veel succes!!!!!

Groetjes Anneke

Anoniem zei

Rolf .Je bericht gelezen .Dat je emotie aan de oppervlakte liggen kan ik begrijpen je doet ook heel wat indrukken op en dat moet je dan alleen verwerken maar dat lukt je wel .Het lijkt mij heel bijzonder die kerkdiensten met verschillende pelgrims te beleven, jullie hebben allemaal het zelfde doel ,ook grappig dat je weer bekende tegen komt.
Had Om Dick aan de telefoon was zeer belangstellend om te horen hoe het met je gaat ,hij gaat je ook volgen via de weblog.
Nu rolf hier verder geen nieuws ,hou je haaks en tot de volgende keer .De groetjes liefs van Mam

Anoniem zei

Hoi Rolf,

Wow, je bent de grens met Spanje over! Je mag dus al voorzichtig aan de eindbestemming gaan denken.

Ik heb ook de kaart weer even bijgewerkt. Zo kan iedereen zien hoever je al gekomen bent. Wellicht dat Machteld het linkje ook in de blogtekst kan zetten, want niet iedereen leest alle reacties.

Groetjes en sterkte! Gert