woensdag 2 april 2008

Chartres

Vandaag een lange dag: ruim 100 km.
Het weer wordt al beter. Ik zie zelfs de bomen en struiken langzaam uitbotten. Vanchtend nog wat klimwerk en altijd wind tegen. Ontmoette 2 Nederlandse wandelaars. Bergopwaards een kwartier met ze meegewandeld. Daarna weer verder. Inmiddels de Seine overgestoken. Ik ga niet over Parijs. Vanmiddag een stokbrood en een halve liter yoghurtdrink gekocht en daarmee geluncht. Dan weer verder.
Uiteindelijk om 6 uur in Chartres; je ziet de kathedraal al van ver opdoemen. Vanmiddag was redelijk vlak, maar om in de stad bij de kathedraal te komen was een klim die ik niet meer fietsend kon doen; alle energie verbruikt. In de kathedraal was de indruk overweldigend. Ga morgen nog verder kijken. Ik kreeg een slaapplaats in een jeugdherberg. Daarvoor moest ik mijn Santiago credentials tonen; dwz mijn stempels. Ga vanavond met een Franse pelgrimganger eten. Neem het woordenboek mee.

Inmiddels dus wat ontmoetingen. Tot op heden vrij beperkt. Daarvoor was het gesprek dat ik in Breda had wel erg aardig, evenals dat met twee Brusselaars in Noyon.

Morgen neem ik de tijd om Chartres goed te bekijken. Wil dan wat korter fietsen. De eerste dagen lukt het niet om lange afstanden te maken. Inmiddels gaat dat wel. Toch zal ik nog klimcondite voor de Pyreneeën moeten opbouwen, maar dat duurt nog even. Heb inmiddels wel de eerste overtollige gewichten geloodst door een pakketje naar huis te sturen. Er zal nog meer volgen.

Tot zover van Rolf.

9 opmerkingen:

Unknown zei

hoi Rolf,
poe he. 100 km vandaag gefietst. Is wel erg veel. wilde je wat meters maken. Spaar jezelf ook een beetje , want de tocht is nog lang en de pyreneen komen er aan. ja, als het lekker gaat, dan ga je waarschijnlijk door, maar een limiet voor je zelf aangeven per dag kan geen kwaad, want morgen is er nog een dag. bientot de zandjes

Anoniem zei

De routekaart heb ik bijgewerkt. Klik op http://tinyurl.com/2mjfgl of kopieer dit en plak in uw browser.

Anoniem zei

We kunnen ons wel voorstellen dat het trappen op de fiets steeds zwaarder wordt nu; aan de andere kant wordt het juist ook steeds mooier natuurlijk! Heel voortvarend dat je al zover bent inmiddels. Geniet van de mooie stad Chartres! We wensen je veel goede momenten en voorspoed op het vervolg van de reis,

Robèrt en Miep

Anoniem zei

Hoi Rolf,
Fijn dat het weer een beetje mee gaat werken. Alleen de wind tegen dat geeft veel vermoeidheid natuurlijk.Hoe gaat het met je fiets? Geen problemen tot op heden. Geniet van de natuur en de steden en wij wensen je verder een heel goede reis en ontmoetingen met reisgenoten. Succes, Aad en Fieneke

Anoniem zei

Dag Rolf,

Zo je bent in Chartres! Wat een belevenis is dat hé?
Wij hebben met ons koor daar een uitvoering gegeven. die accoustiek is zó overweldigend mooi, dat onze organist, die 42 meter boven ons hoofd zat helemaal in extase naar beneden kwam(met de generale )en uitriep, dames, dames wat hebben jullie mooi gezongen. Het was hemels, net een engelenkoor.
Maar het was louter de accoustiek. Heb dat nog eens in een kleine kerk in de Ardêche meegemaakt.Moderne bouwkundigen hebben daar geen kaas van gegeten.Die verlaten zich helemaal op de techniek.’kHoop, dat je morgen iets van muziek hoort in die prachtige ruimte, dan kan je zelf oordelen.
Vorstelijk die aanblik van de Kathedraal hoog boven de huizen uit! Leuk,dat je de tijd nam om hem wat nader te bekijken!
Alle goeds voor morgen. een heel goede reistoegewenst
door Rina

Anoniem zei

Rolf .Even een groet van mij ,net je verslag gelezen , Ga zo door .
Je bent nu ruim een onderweg ,haast niet voor te stellen dat je al zo ver bent gekomen. Groetjes Mam

Anoniem zei

Ha die Rolf. Had door mijn eigen dingen nog helemaal niet in de gaten dat je al zo ver was. Vind het erg knap van je dat je hier zoveel energie insteekt. Ik hoop voor je dat het je ook veel energie geeft. Groet van Peter Ammerlaan

Anoniem zei

Ik zie dat het niet mogelijk is om op de link te klikken. Hierbij een nieuwe poging!
Klik op
http://tinyurl.com/2mjfgl om de routekaart te bekijken.

Anoniem zei

Rolf
Je bent nu ruim een week onderweg en je hebt al veel gezien.
Leuk dat je gaat eten met de franse pelgrim. Ging het frans een beetje?
Ik volg je elke dag in de atlas waar je weer bent aangekomen.
Groetjes en tot de volgende keer!
Mam