woensdag 23 april 2008

Nasleep Logrono: materiaalpech

Vanochtend in grijze grauwe miezer op weg gegaan. Na 30 km hoorde ik opeens geratel. Spaak van achterwiel kapot. Er zat al een kleine knik in. Waarschijnlijk doordat in Logrono mijn fiets weggesleept is, terwijl deze op slot zat. Spaak er uit halen zonder gereedschap valt niet mee. Achterwiel los gehaald en een half uur peuteren. Niet gelukt. In eerstvolgende dorp een man aangesproken. Met combinatietang na veel ge-urm gelukt. Hij wilde er eerst nog een slijptol bijhalen. Leek me geen succes.
Zit nu in een gehucht 10 km voor Castrojeriz: Hontanas. De kerk die mooi zou moeten zijn is dicht.Wel een café met cafe con leche en een bogadilla con jambon en internet.

Zal wel niet veel verder komen dan Castriojeriz. Wil toch een nieuwe spaak laten zetten. Met de middagsluiting zal dat wel een probleem worden.
De snelheid die ik wil maken zit er dus NIET in. Ben bovendien nu helemaal vies van het gepruts met de fiets.

Verder ben ik nu echt geïsoleerd. Mijn telefoon is op en geen oplader. Alleen internet voor contact. In Burgos te vroeg om nog een pre-paid te kopen. Wellicht in Castrjeriz. Anders alleen via internet.
Uiteindelijk heb ik alle drie de cafeetjes rondom het hostel in Burgos gehad. Degene waar ik gisteren ontbeten had was erg strikt in starttijd van diner. Kon bovendien niet aan een tafeltje zitten wachten. Aan de overkant werd ik wel direct geholpen.
Gisteren was ontbijt om 9:30 nu om 8:15. Zaak was nog dicht, maar een derde gelegenheid open. Goed gegeten. Kort gesprek met iemand gehad, die daarna op mijn geld uit leek te zijn. Vond althans dat het wisselgeld van 5 euro wel voor hem kon zijn. Maar niet gedaan.

Tot zo ver, misschien vanavond meer.

Rolf

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo zwoeger,
Je ziet dat de werkvloer ook erg belangrijk is. 1 spaak meer of minder maakt over het algemeen niet veel uit. Bij mijn fiets zijn 3 spaken uit en ik rij er al jaren mee. Zelfs met zware belasting. Zo maak je toch weer hele andere dingen mee. Goed voor je verdere leven. Ondanks alles hoop ik dat je de rit haald. Gelukkig je bent wel een doorzetter. Nog een fijne tocht toegewenst en een behouden aankomst. Vr gr Pierre Alderliesten

Anoniem zei

Hi Rolf,

Gelukkig gaat het beter met de moraal. Van het goede weer dat er aan "zat" te komen is weer niet veel uitgekomen. Ik zal er maar niets meer over zeggen, gezien de ontberingen en tegenslag die je hebt gehad zal niets je meer tegenhouden om de eindstreep in Santiago te halen! Ook een spaak die kapot gaat kan daar niets aan veranderen, er zitten er nog genoeg in je wiel en met een slag in je wiel kun je ook best fietsen. Het ga je goed en blijf erin geloven!

Groet,

Marc

Anoniem zei

Hoi Rolf,

Veel bewondering en respect voor je doorzettingsvermogen. Het is niet makkelijk geweest voor je. Hopelijk geeft de eindstreep in zicht je toch weer moed om verder te gaan. Wij reizen in gedachten met je mee, zet 'm op en hasta la vista!
Robèrt en Miep

Anoniem zei

Rolf. Hier ben ik dan weer Jammer dat het je tegen zit met je fiets en telefoon.Maar ik hoop dat je gauw de zaak in orde kan hebben.Dat je in ieder geval met internet kontact kan houden met het thuis front
Ik wens veel strekte. Groetjes veel liefs Mam