dinsdag 15 april 2008

St Jean Pied de Port

Vanuit Accuill du Pelereigns.
Vanacht goed geslapen. Zoals uit het berichtje van Marjan, zat ik er goed doorheen. Drie weken alleen op pad, veel regen en wind en moeite met het zoeken van onderdak. Als pelgrim leef je van dag tot dag! Zelfs als je denkt dat je in een wayt grotere plaats wel een hotel kan vinden, is dat geen garantie. Het zerd een gite alleen.

Gisteren door de buien heen naar st Jean Pied de Port gekomen. Ik had mijn zinnen op een hotel gezet en dat is gelukt. Meteen maar rust ingeboekt.
Daarna het dorpje verkennen. Het voldoet in alle opzichten aan mijn verwachtingen. Erg fijn. Gisteravond om 19 uur nog een ,is in de kerk meeggemaakt. Naast vijftien mensen was ik samen met een ander een vreemde bezoeker. Na bij de zegen werden de beozoekers een bon pelegrinage gewenst. Ik werd er stil van......
Op de kerktrap nog 5 woorden met de pastoor gewisseld.

Vanochtend weer overbodige balast opgestuurd. Daarna een praatje gemaakt in een nederlands pelgrims hostel ( die van vinccent), had ik wel even nodig.

Daarna naar de accueill. Ik werd hier zeer vriendelijk geholpen en geadviseerd. Het lijkt er op dat het moirgen goed weer is, maar ik reken er niet te sterk op. Vandaag uitstekend maare koud. Morgen mag net zo zijn.

Ik heb net nog eens al jullie reacties vanaf 25 maart doorgekeken en de website van de opstandingskerk. Erg bemoedigend om alle reacties nog eens terug te zien.

twee dagen geleden op de camping heb ik mijn fiets goed nagekeken en van nieuwe remblokjes voorzien.
Alles fietste daarna weer goed!

De 1000 km moet je met een korreltje zouty nemen; dat hangt af van de route die je neemt. Ik neem een omweg om Pamplona heen. Bovenbdien wil ik vanaf Santiago nog naar het eind van de wereld en terug naar SdC

Mij wordt wel duidelijk dat de overnachtingen nin Spanje makkelijker moeten worden. Ten eerste omdat Spanje helemaal ingericht is op pelgrims en omdat het seizoen begint.

In dit stadje lopen veel pelgrims rond. Het is de startplaats voor veel wandelaars.

Ik houd het hierbij. Ga van mijn rust genieten en de accu in tweerlei opzicht bijladen.

Rolf

1 opmerking:

Anoniem zei

Veel sterkte namens ons allemaal vanuit Londen. Leuk om je op je pad te volgen. Groeten van Helma, Martin, Jan en Maartje en Hannah.