zondag 27 april 2008

Cruz de ferro en verder

Gisteren niet zelf kunnen bloggen.
Weliswaar mooie gesprekken in de herberg, maar wel een erg primitieve. Zo´n slecht bed nog niet gehad, maar wel goed gslapen.
Gisteren het Italiaanse stel weer tegengekomen. Sommige dingen komen echt op je pad. Erg mooie ervaringen.
Gisteravond met Duitsers gegeten en gesproken. Veel over de kerk, de islam geschiedenis e.d.
Gister wilde ik al en deel van de beklimming doen. Astorga om 17 uur verlaten. Was echter te heet en ben op mijn schreden teruggekeerd. 10 km voorbij Astorga gestopt.

Vandaag bleek dit een goede beslissing. Zeer mooie klim in de ochtendkoelte. Hier heb ik erg van genoten. Diverse malen gestopt, nog wat koffie met medepelgrims gedronken e.d.
Mijn steentje uit Nederland was ik kwijt, maar die ik in Papendrecht gekregen heb, had ik nog. Eentje met opschrift "pasen 2008, Jezus leeft" leek mij mooi om achter te laten.

Daarna en zeer stijle afdaling. Eigenlijk te... Veel remmen en toch 50 km halen. Erg opletten, maar veilig aangkomen.

Ponferrado was niet leuk. Kasteel gesloten en verder was de stad niet erg aantrekkelijk. Ben snel doorgegaan. Ik zit nu in Cacabelos, 15 km west van Ponferrado. Was om 16 uur moe en ben gestopt. Zonder bagage nog even naar Monasterio de carracedo geweest.

Als alles goed gaat, maar dat heb je als pelgrim niet in de hand, kom ik of woensdagmidddag of donderdagochtend in Santiago aan.

Rolf

1 opmerking:

Anoniem zei

Rolf .Ik kon het niet laten om vanavond nog even op je weblog te kijken ,was nieuwsgierig hoe ver je was je bent verder gekomen dan ik dacht.Je verbaast me steeds weer dat je weer een groot stuk gereden hebt. Fijn dat dit weekend zo goed gaat en dat je ook steeds mede pelgrims tegen komt Jammer van het steentje wat je kwijt bent,maar het zij zo .Nu ik wens je een goede nacht rust en voor morgen al het goede .Groetjes liefs Mam