donderdag 24 april 2008

Sahagun

Vanochtend in Fromista. Alles was daar nog dicht. Vervolgens naar Carrion de los condos. Onderweg twee Nederlanders op de fiets, die een week na mij via de Ardenne route vetrokken zijn. Samen koffie gedronken. Vervolgens stapte Ans het café binnen.
Na 2 uur in Carrion doorgebracht te hebben weer verder. Deels via de wandelroute. Niet goed voor mijn fiets. Het achterwiel geeft kuren. Door de grote kiezels komen er slagen in. Dan toch maar via de verharde weg verder.
Om 16:30 in Sahagun. Daar heb ik een particuliere herberg genomen. Trof daar twee Canadezen uit de regio Ontario (Kitchener)aan. Ook Ans was hier en een australische dame Gullian. Samen het stadje verkend en gegeten. Zeer genoegelijk. Fijn gesproken en wat wijn gedronken.
Nu even internet bijwerken en daarna naar bed. De dames kom ik niet meer tegen. Ik zal morgen in de buurt van Leon zijn.
ALs het mee zit, ben ik op Hemelvaartsdag in Santiago. Lijkt mij een mooi doel.

Vandaag in korte broek en met blote armen gefietst. Uitstekend weer.
groeten Rolf

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Rolf. Wat gaat het nu ineens snel. Leuk al die ontmoetingen onderweg. Het weer zit nu ook mee. Het lijkt me bijzonder als je op Hemelvaart in Santiago bent.Rolf geniet onderweg nog maar erg veel.Ik zal het vreemd vinden als je aangekomen bent ,zodat ik niet meer iedere ochtend even een praatje met je maak. Nu ik stop hou je haaks. Groetjes liefs Mam

Unknown zei

Hoi Rolf,

Eindelijk zon. in korte broek dat doet ons goed te horen.Na al die ellende hopen wij dat het je gegund mag zijn dat de laatste dagen vergezeld mogen gaan met mucho zon. Ik ben een paar dagen niet op de site gekomen, omdat de server thuis problemen gaf. Ik ben nu in de baas zijn tijd even aan het checken. Je weet het de laatste loodjes zijn altijd zwaar. maar het doel is in zicht.een tip neem een heerlijk verfrissend drankje, de orgeata, in plaats van een cerbeza op het terras in sahagun. Orgeata is een witachtige limonadesiroop op basis van amandelen, er van uitgaande dat ze in die stad hebben. voor nu valor del houde y para saludar de zandjes
adios

Anoniem zei

Hallo

Ik zit ondertusen in Sarria op 130 km van Santiago.
De laatste drie dagen met twee andere fietsers gefietst, een Spanjaard en een Duitser. Het was echt leuk. Onderussen ben ik alleen maar maar 2 dagen meer verwijderd van Santiago. Waarschijnlijk rijd ik door naar Finisterre daar ik pas woensdag de vrouw en de kinderen verwacht.
Voor de terugreis weet ik het nog niet wat ik ga doen. We zullen wel zien.
Nog veel sterkte en geniet de komemde dagen vollop van de zon.

Jan