maandag 7 april 2008

Rustdag Poitiers

Vanochtend opgestaan en besloten om een dag rust te nemen. De afgelopen vier dagen heb ik me wellicht wat overvoerd. Kon in ieder vgeval niet de energie opbrengen om weer op de fiets te stappen. Zoals verschillende reacties al aangaven gaat het snel.
Slapen doe ik genoeg, maar overdag rust nemen te weinig. Gisteren en vandaag veel koolhydrqten en verse sla / salades gegeten om de enrgie balmans aan te vullen. Ook twee maal teruggezeest naar hotel om lekker uit te rusten.

Hetbeloofde een mooie dag te worden. alleen bleek het ijzig koud, zefs met de zon. We zijn dan wel zuidelijk, maar nog dat is aan de temperatuur niet te merken. tot zeker 11 uur vanochtend heb ik auto s met aangevroren voocht gewien. Pas na 2 uur vanmiddag werd het aangenaam, maar nog steeds met dikke jas.

Poitiers is een stad van kerken. Ik heb een groot aantal beozocht, waaronder 2 die belangrijk zijn in de jacobus traditie. Weer een kerkelijk stempel gekregen, altijd leuker vanuit de (jacobus) kerk dan vanuit een VVV. Dat laatste is altijd wat onpersoonlijker.

Wat betreft de route tot op heden: ik ben westelijk van Parijs gegaan en niet door Parijs.
Voor de volledigheid hier mijn overnachtingsplaatsen vanuit NL:
papendrecht
Rijkevorsel
Mechelen
Deux acres / twee akkers
Tilloy
st Quitin
Compiegne
Marines
Chartres
CloyesTours
st Maures de Touraine
Poitier ( incl rustdag)
Inmiddels 1089 km gefietst. Volgens planning zou dit 964 km zijn. Verschil zit in al dan niet bewust omrijden. Vooral het verlaten van wat grotere steden kost veel moeite

Geen opmerkingen: